مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

بازدیدها: 7

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

شرکت فرآب تدبیر تصفیه به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکت های مجری و طراح تصفیه خانه آب و فاضلاب، در طی سالها فعالیت موفق به طراحی و تولید و ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی ، انواع پکیج تصفیه فاضلاب در ابعاد مختلف می باشد..

طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی، تامین مواد شیمیایی صنعت آب و فاضلاب

026-34238162

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی به دلیل تنوع بسیار زیاد در نوع آلاینده های مختلفی که توسط هر یک از کارخانجات وارد پساب ها میشود، دارای پیچیدگی های زیادی می باشد. بررسی کامل پارامترها و شاخص های کیفی مد نظر، نوع آلاینده ها، دبی فاضلاب، شرایط محیطی و میزان بودجه و غیره برای خرید اجزای تصفیه خانه فاضلاب و غیره همگی در روند طراحی و ساخت موثر هستند. فرآب تدبیر؛ تولیدکننده محصولات تصفیه فاضلاب در ادامه موارد مهم در روند طراحی، تخمین بودجه و موارد مهم در محاسبات و ضوابط و غیره را به طور کامل بررسی خواهد نمود.

تصفیه خانه فاضلاب چیست؟

فاضلاب تولیدی در مناطق شهری و صنعتی توسط شبکه فاضلاب، جمع آوری و به تصفیه خانه فاضلاب منتقل می شود. در تصفیه خانه فاضلاب عملیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بر روی فاضلاب ورودی انجام و فاضلاب تصفیه شده و عاری از هر گونه مواد آلاینده مخرب محیط زیست از تصفیه خانه خارج می شود. با توجه به نوع فاضلاب مراحل تصفیه فاضلاب متفاوت و شامل مراحل متعددی است.

با توجه به روند افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ که باعث افزایش مقدار فاضلاب شهری می شود، جمع آوری و تصفیه فاضلاب امری لازم و ضروری است. در این جا سعی شده بصورت اجمالی در مورد فاضلاب و تصفیه و همچنین برگشت آن به سیستم آبرسانی نگاهی گذرا داشته باشیم .

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

شرکت مهندسی فراب تدبیر مفتخر است که با اجرای موفقیت آمیز پروژه های متعدد و همچنین ارتباط مستمر با مراکز معتبر تصفیه آب و فاضلاب دردنیا، به عنوان یکی از تخصصی ترین شرکت های مهندسی آب و فاضلاب در کشور مطرح گردد. در همین راستا این شرکت موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب و تایید صلاحیت بهره برداری و نگهداری شبکه های فاضلاب از وزارت محترم نیرو شده است.

اهمیت طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

در مراحل تولید محصولات مختلف در کارخانجات و واحدهای تولیدی و همچنین بخش های متعدد بیمارستان ها مواد آلاینده شیمیایی و بیلوژیکی و غیره وارد پساب ها میشوند. به طوریکه ورود مستقیم آنها منجر به شیوع بیماری های متعدد، جهش ژنتیکی، آلوده شدن سفره های آب زیرزمینی و به خطر افتادن جان پرندگان و آبزیان و غیره میشود. به همین دلیل هیچ یک از کارخانجات و کشتارگاه ها و همچنین واحدهای درمانی و بیمارستانی اجازه تخلیه فاضلاب بدون تصفیه به آب رودخانه و رود و طبیعت را ندارند. به عبارت دیگر، طراحی و ساخت تصفیه خانه صنعتی در دنیای امروز برای شهرک های صنعتی و بیمارستان ها کاملا ضروری می باشد.

حتما بخوانید: پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

پارامترهای طراحی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب

در روند طراحی و ساخت تصفیه خانه های بزرگ و کوچک در واحدهای صنعتی، علاوه بر ضوابط ارائه شده توسط محیط زیست و تصفیه فاضلاب شهری، پارامترهای متعددی باید در نظر گرفته شوند. این پارامترها نه تنها روش ها و اجزا و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه را مشخص می کنند، بلکه می توان با بررسی دقیق آنها برآورد بودجه برای تامین نیروی انسانی داشت. مهم ترین پارامترهای طراحی تصفیه خانه عبارتند از:

  • بررسی دقیق موقعیت مکانی مورد نظر برای احداث تصفیه خانه از نظر جنس خاک و میزان نفوذ پذیری آن، جهت وزش باد، شرایط دمایی، فاصله از سطح رودخانه و سفره های آب زیرزمینی و غیره
  • تعیین و بررسی دقیق میزان فاضلاب تولید شده در شبانه روز (تولید پساب بر اساس نوع واحد تولیدی متفاوت می باشد)
  • بررسی دقیق پساب ها و تعیین شاخص های کیفی از قبیل BOD، COD، TSS و غیره
  • مشخص نمودن لیست کامل از مواد آلاینده مختلف موجود در پساب ها از قبیل فلزات سنگین، مواد شیمیایی و غیره
  • تعیین درجه کیفیت مورد نظر از فاضلاب پس از تصفیه
  • تعیین روش های مورد نیاز برای تصفیه با توجه به پارامترهای کیفی و نوع مواد آلاینده موجود
  • تعیین لیست کامل و دقیق از تجهیزات مورد نیاز برای هر یک از مراحل تصفیه
  • برآورد بودجه برای خرید تجهیزات
  • برآورد بودجه برای ساخت حوضچه های تصفیه یا خرید پکیج های پیش ساخته
  • برآورد دقیق تعداد نیروی انسانی مورد نیاز در هر یک از بخش ها
  • تخمین مدت زمان مورد نیاز برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی با توجه به شرایط موجود

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

آشنایی با روش های تصفیه فاضلاب، دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مهندسین شرکت فرآب تدبیر

026-34238162

تجهیزات لازم برای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

تجهیزات لازم برای تصفیه فاضلاب صنعتی بستگی به نوع و میزان فاضلاب، روش تصفیه و نیز ظرفیت تصفیه خانه دارد. در ادامه، به برخی از تجهیزات مهم برای تصفیه فاضلاب صنعتی اشاره می‌کنم:

1-تانک‌های ته‌نشینی:

این تانک‌ها برای جداسازی ذرات جامد از فاضلاب استفاده می‌شوند. در این تانک‌ها، ذرات سنگین به قاعدگی تانک رسیده و در قسمت بالایی تانک، فاضلاب خروجی تانک قرار می‌گیرد.

2-بیوفیلترها:

برای حذف آلاینده‌های آلی از فاضلاب استفاده می‌شوند. در این تجهیزات، میکروب‌های مفیدی که قادر به تجزیه آلاینده‌های آلی هستند، در داخل یک بستر گسترده قرار می‌گیرند و فاضلاب از بالای بستر از طریق یک سیستم شبکه‌ای جریان داده می‌شود.

3-تجهیزات تصفیه با غشاء:

برای حذف آلاینده‌های شیمیایی و باکتری‌های موجود در فاضلاب استفاده می‌شوند. در این تجهیزات، فاضلاب از طریق یک غشاء نیمه نفوذپذیر عبور می‌کند و بخش‌های آلاینده از طریق غشاء حذف می‌شوند.

4-فیلترهای کربنی:

این تجهیزات برای حذف آلاینده‌های شیمیایی از فاضلاب استفاده می‌شوند. در این تجهیزات، فاضلاب از طریق یک بستر از جاذب کربنی جریان داده می‌شود و آلاینده‌های شیمیایی به این بستر جذب می‌شوند.

5-تجهیزات اکسیداسیون:

در این تجهیزات، اکسیژن به فاضلاب تزریق می‌شود تا آلاینده‌های شیمیایی به اکسیده شوند و به موادی که برای محیط زیست غیر آلوده‌تر هستند تبدیل شوند.

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی
مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

بخش های مختلف تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

  • آشغالگیر:

آشغالگیر یکی از تجهیزات تصفیه فاضلاب است که آشغال و مواد درشت موجود در فاضلاب که منشا آلی یا معدنی دارند را جدا می کند. ذرات درشت موجود در فاضلاب چنانچه به شکل مناسبی حذف نشوند به تجهیزات تصفیه خانه بخصوص الکتروپمپ ها خسارت وارد کرده که باعث اختلال در روند تصفیه خانه فاضلاب می شود.

آشغال گیرها در انواع ریز و درشت ساخته میشوند. آشغال گیرهای درشت اصولا به صورت میله ای میباشند. از لحاظ کاربرد و شرایط راهبری، آشغال ها را می توان به دو نوع مکانیکی و دستی تقسیم بندی کرد. در تصفیه خانه های کوچک از آشغال گیرهای دستی استفاده می شود. برای تصفیه خانه های بزرگ به علت بالا بودن حجم آشغال و احتمال آلودگی محیط و مشکلات نیروی انسانی از آشغال گیرهای مکانیکی استفاده می شود.

  • دانه گیری فاضلاب:

فاضلاب معمولا شامل مواد جامد معدنی مانند شن و ماسه، شن ریزه، شیشه و قطعات فلزی است که همه این مواد در سیستم های تصفیه فاضلاب به عنوان دانه شناخته می شوند. وجود مواد دانه ای در فاضلاب باعث آسیب به پمپ ها و تجهیزات تصفیه خانه میشود. بنابراین جداسازی این مواد دانه ای ضروری است .

دانه گیری فاضلاب از عملیات فیزیکی و از مراحل مقدماتی تصفیه فاضلاب است که مواد دانه ای، شن و ماسه را در ابتدای تصفیه خانه از فاضلاب جدا می کند.

  • واحد متعادل ساز :

این واحد به منظور ایجاد تعادل و یکنواختی در کیفیت و کمیت فاضلاب ورودی به تصفیه خانه در نظر گرفته میشود. چون در زمان های مختلف حجم و میزان آلودگی فاضلاب ورودی به تصفیه خانه یکسان نیست. وجود حوض متعادل ساز باعث کاهش شوک بوجود آمده از افزایش بار آلودگی یا هیدرولیکی به سیستم می شود. وجود شوک هیدرولیکی سبب از بین رفتن لجن و به دنبال آن، کاهش مقدار لجن مورد نیاز و کاهش راندمان تصفیه خانه می شود.

  • ایستگاه پمپاژ:

از این واحد جهت هدایت فاضلاب به واحد های بعدی تصفیه خانه فاضلاب استفاده می شود. در این واحد به منظور ایجاد فشار و توسط الکتروپمپ های مستغرق فاضلابی، مقدار جریان مورد نیاز فاضلاب به واحد هوادهی منتقل می گردد. همچنین الکتروپمپ های موجود در این واحد توسط فلوتر کنترل می شوند.

  • هوادهی تصفیه خانه فاضلاب:

هنگامی که فاضلاب وارد استخر هوادهی می شود با لجن فاضلاب مخلوط شده و مخلوطی از لجن، آب و مواد جامد ورودی را تشکیل می دهد. لجن حاوی میکروارگانیسم های زنده مختلف و نیز مفیدی می باشند که به اصطلاح به آنها کارگران تصفیه خانه میگویند. این موجودات از فاضلاب ورودی به عنوان غذا برای رشد و تکثیر خویش استفاده می کنند. با مصرف محتویات موجود در فاضلاب به عنوان غذا توسط میکروارگانیسم ها، فاضلاب تصفیه می شود.

در حقیقت باعث به دام انداختن و حذف ذرات غیرقابل استفاده توسط میکروارگانیسم‌ها می‌شود. برای حذف مواد آلی، میکروارگانیسم‌ها به اکسیژن نیاز دارند و میزان اکسیژن مورد نیاز توسط بلورهای تهویه فراهم می‌شود. هوا تولید شده توسط بلورهای تهویه به وسیله دیفیوزرهای عمقی در سراسر حوضچه تهویه پخش می‌شود.

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

  • واحد ته نشینی:

برای جداسازی پساب و لجن ازهمدیگر در مخلوط هوادهی شده، از یک واحد ته نشینی استفاده می شود. هدف اصلی از احداث ته نشین نهایی، جداسازی مواد بسیار ریزی است که به صورت معلق در فاضلاب وجود دارند. جرم سلولی که از طریق فرآیندهای تصفیه ثانویه تولید می شود، شامل بار آلی قابل توجهی است و برای رسیدن به استانداردهای فاضلاب، باید حذف شود.

  • واحد گندزدایی :

فاضلاب حاوی ارگانیسم‌های روده‌ای انسان است که می‌توانند بیماری‌های قابل انتقال از آب را منتقل کنند، مانند ویروس فلج اطفال و هپاتیت عفونی که در فاضلاب حضور دارند. یکی از راه‌های متداول برای کنترل این ارگانیسم‌ها، پاکسازی دوره‌ای و به موقع فاضلاب خروجی است. بهینه‌سازی و پاکسازی منظومه فاضلاب می‌تواند برای کاهش انتشار این ارگانیسم‌ها و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری‌های قابل انتقال از آب بسیار مؤثر باشد.

  • واحد ذخیره و نگهداری لجن:

لجن به عنوان پسماند فرآیند تصفیه فاضلاب است که شامل ذرات جامد و مایع است. در فرآیند دانه‌گیری فاضلاب، لجن به واحد ذخیره لجن ارسال می‌شود. در این واحد، لجن تقریباً تثبیت شده است. این فرایند باعث جداسازی لجن از آب و ایجاد لجن قابل قبولی می‌شود که حاوی مواد مغذی مانند نیتروژن و فسفر است. لجن پس از آبگیری و جداسازی به طور سنگین برای تکثیر باکتری‌ها بسیار مناسب است.

ضوابط طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

در طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، باید به ضوابط و مقررات مربوطه توجه کرد تا بهترین عملکرد و کیفیت در تصفیه فاضلاب حاصل شود. در ادامه، به برخی از ضوابط طراحی تصفیه خانه فاضلاب اشاره می‌کنم:

  • استفاده از نرم‌افزارهای مهندسی
  • رعایت استانداردهای بهداشتی
  • رعایت قوانین و مقررات محیط زیست
  • استفاده از تجهیزات قابل حمل
  • رعایت مقررات ایمنی
  • تعیین ظرفیت تصفیه خانه
  • استفاده از تجهیزات با کیفیت

اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه فاضلاب صنعتی بسیار اهمیت دارد، زیرا فاضلاب صنعتی شامل مواد شیمیایی و زیستی است که می‌تواند برای محیط زیست و انسان‌ها مضر باشد. در ادامه، به برخی از اهمیت‌های تصفیه فاضلاب صنعتی اشاره می‌کنم:

1-حفاظت از محیط زیست:

تصفیه فاضلاب صنعتی، می‌تواند به حفاظت از محیط زیست کمک کند. 

2-حفظ بهداشت و سلامتی جامعه:

فاضلاب صنعتی شامل موادی است که می‌تواند برای سلامت و بهداشت جامعه خطراتی ایجاد کند، از جمله بیماری‌های واگیر. تصفیه فاضلاب صنعتی می‌تواند این خطرات را کاهش داده و به حفاظت از سلامت و بهداشت جامعه کمک کند.

3-بازیافت مواد:

تصفیه می‌تواند موادی را که در فاضلاب صنعتی وجود دارند، بازیافت کند. این کار می‌تواند به حفاظت از منابع طبیعی کمک کند و همچنین به تولید مواد با ارزش  کمک کند.

4-رعایت مقررات و قوانین:

تصفیه باید با مقررات و قوانین مربوط به محیط زیست و بهداشت جامعه تطابق داشته باشد. این کار به حفاظت از محیط زیست و بهداشت جامعه کمک می‌کند و به عوامل صنعتی کمک می‌کند تا به مقررات و قوانین مربوطه توجه کنند.

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

مراحل ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

اولین مرحله در ساختار تصفیه خانه، دریافت اطلاعات دقیق درباره نوع و حجم فاضلاب موجود است. با توجه به قوانین جدید، برای کسب هرگونه مجوز فعالیت در واحدهای صنعتی و مجتمع‌های مسکونی، ضرورت تصفیه فاضلاب تولیدی وجود دارد. طبق نوع فاضلاب موجود، طراحی و مراحل ساخت تصفیه خانه فاضلاب متفاوت خواهد بود.

ساخت یک تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در اصل شامل چند مرحله کلیدی است که هر کدام برای تضمین کیفیت و عملکرد کلی آن ضروری هستند. ترتیب این مراحل می‌تواند در ساخت انواع تصفیه‌خانه‌ها متفاوت باشد و با توجه به پیچیدگی پروژه و الزامات خاص آن، ممکن است همپوشانی هایی نیز وجود داشته باشد.بصورت کلی، مراحل ساخت  یک تصفیه خانه فاضلاب به شرح زیر است:

  1. برنامه ریزی و طراحی:

طراحی اولیه: برنامه ریزی اولیه پروژه و طراحی مفهومی برای تعیین اندازه، ظرفیت و مکان احداث تصفیه خانه.

طراحی تفصیلی: تهیه نقشه های تفصیلی و مشخصات مهندسی جامع شامل طرح های معماری، سازه، مکانیک و برق.

  1. آماده سازی محل احداث:

پاکسازی: آماده سازی محل احداث با انجام پاکسازی پوشش گیاهی و تسطیح زمین.

نصب زیرساخت: نصب راه های دسترسی، تاسیسات و سایر زیرساخت های لازم.

  1. ساخت فونداسیون

حفاری: حفر پی برای سازه ها و تجهیزات مختلف.

بتن ریزی: ریختن بتن مگر و بتن فونداسیون برای ایجاد پایه ها و سازه ها مانند مخازن .

  1. ساخت سازه:

ساخت سازه: احداث واحدهای تصفیه خانه، اتاق های کنترل و تأسیسات نگهداری.

  1. نصب :

نصب تجهیزات: قرار دادن و اتصال پمپ ها، لوله ها، شیرها و سایر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی.

نصب لوله و اتصالات: نصب مسیر پایپینگ و کابل کشی های برق مورد نیاز.

  • PLC و ابزار دقیق:

نصب و کابل کشی تابلوهای کنترل، سنسورها، ابزارآلات و قطعات الکتریکی برای اتوماسیون و مانیتورینگ تصفیه خانه.

  •  تست و راه اندازی:

تست جامع تجهیزات، سیستم ها و فرآیندها برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها، انجام تنظیمات دقیق برای بهینه سازی عملکرد تصفیه خانه، مقاله پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی را مشاهده کنید.

  1. راه اندازی و بهره برداری:

شروع عملیات تصفیه فاضلاب اغلب به صورت مرحله ای و افزایش تدریجی ظرفیت با آزمایش و تثبیت تصفیه خانه، آموزش کارکنان برای بهره برداری و نگهداری تصفیه خانه.

  1. تاییدیه های نظارتی:

اخذ مجوزها و تاییدیه های لازم از مراجع نظارتی برای بهره برداری از تصفیه خانه در چارچوب رعایت قوانین.

  1. تعمیر و نگهداری مداوم:

ایجاد برنامه‌ها و رویه‌های تعمیر و نگهداری منظم برای حفظ عملکرد تصفیه خانه در طول مدت بهره برداری.

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

اجزای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

در حالت کلی، بخش های در نظر گرفته شده برای تصفیه هر یک از فاضلاب های صنعتی و بهداشتی شامل پیش تصفیه، تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی می باشد. در هر یک از این بخش ها تجهیزات و اجزای متعددی مورد استفاده قرار میگیرند که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • تجهیزات چربی گیر DAF و غیره
  • تجهیزات تزریق مواد شیمیایی برای کلرزنی و گند زدایی
  • پل و تجهیزات لجن روب برای جمع آوری لجن های واحد ته نشینی
  • تاسیسات و لوله های مورد استفاده برای انتقال پساب ها در واحدهای مختلف
  • انواع آشغالگیر مکانیکی و دستی مورد استفاده در واحدهای پیش تصفیه و تصفیه فیزیکی
  • انواع دانه گیر مورد استفاده در پیش تصفیه و تصفیه فیزیکی
  • تجهیزات هوادهی عمقی، سطحی و شناور برای واحد تصفیه بیولوژیکی
  • اویل اسکیمر برای جمع آوری لخته های ایجاد شده روی سطح پساب ها

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

فواید تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

تصفیه فاضلاب صنعتی بسیاری از فواید و منافع را برای جامعه، صنعت و محیط زیست دارد. در ادامه، به برخی از این فواید و منافع اشاره می‌کنم:

  • حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از منابع آب
  • بازیافت منابع
  • کاهش هزینه‌ها
  • رعایت مقررات و قوانین

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی یک سیستم کامل تصفیه فاضلاب است که شامل تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی است که برای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می‌شود. این پکیج شامل تجهیزاتی مانند مخازن، پمپ‌ها، فیلترها، بیولریک‌ها، دستگاه‌های اکسیژنی، سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ و غیره است.

هدف از این  پکیج ، تصفیه فاضلاب صنعتی در یک محیط کوچک و محدود، مانند کارگاه‌های صنعتی، فضای باز، محل‌هایی که امکان ایجاد تصفیه‌خانه بزرگ وجود ندارد، روستاها و شهرهای کوچک و غیره است.

پکیج تصفیه از چند مرحله تصفیه فاضلاب تشکیل شده است که شامل مرحله فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی است. در هر مرحله، از طریق تجهیزات مختلفی تصفیه و پاک می‌شود تا به آب پاک برگردد.

با استفاده از این سیستم ها، می‌توان به کاهش هزینه‌های تصفیه فاضلاب، کاهش آلودگی محیط زیست، حفاظت از منابع آب، افزایش بازدهی و کارایی صنعتی، و همچنین حفاظت از بهداشت جامعه کمک کرد.

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب

شرکت فرآب تدبیر تصفیه با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینه علم مهندسی تصفیه فاضلاب و همچنین تجربۀ چندین ساله خود در زمینه طراحی، ساخت و اجرای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در حال حاضر توانسته است با وجود بسترهای لازم از قبیل واحد های خدمات پس از فروش و خدمات فنی مهندسی، به عنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شرکت ها در زمینه مهندسی آب و فاضلاب در سطح کشور شناخته شود .

یکی از اهداف این شرکت، طراحی و اجرای روش‌های نوین برای تصفیه فاضلاب انواع فاضلاب انسانی و صنعتی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص طراحی، اجرا و راه اندازی انواع تصفیه خانه فاضلاب می توانید با کارشناسانَ این شرکت تماس حاصل نمایید .

هزینه طراحی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

هزینه‌های ساخت تصفیه خانه به کیفیت و کمیت فاضلاب ورودی، ویژگی‌های فاضلاب خروجی و میزان تصفیه آن، روش تصفیه فاضلاب، جنس و مصالح مصرفی در تصفیه خانه بستگی دارد. در ظرفیت‌های کم، می‌توان از تصفیه‌خانه‌های پکیج فلزی یا پلی‌اتیلن استفاده کرد. بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های بتنی مناسب است، زمانی که ظرفیت آن بیش از ۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز باشد.

هزینه ساخت تصفیه خانه فاضلاب

یکی از مهم ترین گام ها در طراحی و ساخت تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی، برآورد هزینه ها می باشد. فاکتورهای بسیار زیادی در تعیین هزینه این واحدها نقش دارند. به عنوان مثال، اندازه و ابعاد حوضچه ها بر اساس میزان پساب تولیدی در شبانه روز، نوع تجهیزات و روش های مورد استفاده برای تصفیه و حذف آلاینده ها، تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز و برند قطعات استفاده شده در روند طراحی و ساخت و غیره از جمله فاکتورهای مهم در تعیین هزینه های راه اندازی تصفیه خانه های صنعتی می باشند.

استفاده از سازه‌های بتنی برای تصفیه فاضلاب؛ چرا و در چه زمان؟!

توجه داشته باشید که در صنایع و فضاهای کارگاهی، اگر نیاز به ارائه ظرفیت بیشتر از حالت معمول باشد، باید زیرساخت‌ها و سازه‌های بتنی تأسیسات تصفیه فاضلاب را ایجاد کنیم. دلیل این اقدام این است که در واقع، طراحی و ایجاد سیستم‌های تهیه پساب با کیفیت و سیستم‌های هوادهی در ابعاد بزرگ با استفاده از مواد کاملاً فلزی، فایبرگلاس و یا پلی اتیلن، به طور موثر واقع نخواهد شد و ممکن است باعث کاهش کارایی در فرآیند تصفیه شود. با این حال، استفاده از این مواد ممکن است محدودیت‌های گسترده‌ای در مونتاژ قطعات و بسته‌بندی ایجاد کند و همچنین مشکلاتی در جابجایی داشته باشد.

لطفا توجه کنید که برای پدید آوردن چنین حجمی از فاضلاب ورودی که بیش از 2000 مترمکعب در طول روز باشد، نیاز است که یک تصفیه خانه بتنی ساخته شود. همچنین، می توان از ترکیب ساختارهای فلزی، کامپوزیتی و پلی اتیلنی در چند مُدول متصل به یکدیگر (به صورت یک سیستم یکپارچه) برای مدیریت این حجم بزرگ از فاضلاب ورودی استفاده کرد. طراحی مُدولار، قابلیت حمل و نقل آسان بسته و ایجاد جذب هیدرولیکی را برای کارمندان واحدهای تولیدی فراهم خواهد کرد.

حتما بخوانید: پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست؟

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

مراحل ساخت و طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

فرآب تدبیر؛ طراحی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

مراحلی که برای طراحی و ساخت و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی و کارخانجات که در طول متن اشاره شد، به صورت تیتروار و کلی بیان شد. این در حالیست که در روند طراحی جزئیات بسیار زیادی وجود دارند که عدم توجه به هر یک می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد.

علت انتخاب شرکت فرآب تدبیر تصفیه :

علت و اهمیت انتخاب شرکت فرآب تدبیر تصفیه برای سفارش تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، سابقه بالای این شرکت دراین امر میباشد. فرآب تدبیر دارای بیش از سالها سابقه طراحی سیستم های تصفیه خانه فاضلاب صنعتی است. این شرکت با استفاده از جدیدترین روش های تصفیه فاضلاب نیاز مشتریان خود را بر طرف میسازد.

با بکارگیری بهترین تجهیزات و قطعات در ساخت و تولید محصولات خود و همچنین استفاده از برترین متد ها و روش تصفیه فاضلاب مانند SBR ، MBBR ، IFAS و … توانسته جایگاه ویژه ای در بین شرکت های همکار خود به دست بیاورد. از طرفی، شرکت فرآب تدبیر تصفیه، سوابق بسیار زیادی در زمینه ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی دارد. از این رو این شرکت تسلط کاملی نیز در زمینه تصفیه تمامی فاضلابها دارد.

09044571557

02634238162

مقالات آموزشی تصفیه آب و فاضلاب

مطالب مرتبط

چربی گیر CPI

چربی گیر CPI

بازدیدها: 0دستگاه چربی‌گیر CPI (Corrugated Plate Interceptor) یکی از انواع پیشرفته جداکننده‌های ثقلی است که در صنایع مختلف برای تفکیک روغن و چربی از آب به کار می‌رود. به‌دلیل عملکرد…
نمونه برداری فاضلاب

نمونه برداری فاضلاب

بازدیدها: 0نمونه برداری فاضلاب یکی از مراحل حیاتی در فرآیند تصفیه فاضلاب است که به دقت و صحت در انتخاب روش‌های تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی کمک می‌کند. این فرآیند…
پیش تصفیه فاضلاب

پیش تصفیه فاضلاب

بازدیدها: 1پیش تصفیه فاضلاب یکی از مراحل کلیدی و ضروری در فرآیند تصفیه فاضلاب است که به منظور جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات تصفیه خانه و بهبود عملکرد سیستم‌ها انجام…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید